IKT-reglement for folkevalgte Innhold og søk Søkeord Søk Vis innholdsfortegnelse 1 Tilgang til informasjon 2 Utarbeidelse, behandling og lagring av informasjon Åpne dette nivå 3 IKT-utstyr 3.1 PC-er og nettbrett 3.2 Mobiltelefoner og håndholdte enheter 3.3 Eksterne lagringsmedier 4 Prinsipper for lagring av data 5 Regler for bruk av e-post 6 Regler for bruk av Internett 7 Regler for passord 8 Informasjonsbehandling i omgivelsene 9 Kommunens rettigheter 10 Den folkevalgtes plikter Til dokumentforside Last ned som PDF Forrige kapittel Neste kapittel 5 Regler for bruk av e-post GenereltE-post skal kun benyttes til politisk informasjonsutveksling.Kontroller mottakeradressene, også adressegrupper, slik at utilsiktet distribusjon av e-post unngås. Automatisk viderekobling av e-post til eksterne adresser, herunder private e-postadresser, er ikke tillatt. Sensitiv informasjonOpplysninger underlagt lovbestemt taushet etter offentlighetsloven § 2 skal ikke sendes som e-post. Herunder er blant annet opplysninger om noens personlige forhold og andre taushetsbelagte opplysninger etter forvaltningsloven § 13.Personopplysninger som røper enkeltpersoners klientforhold skal ikke sendes som e-post.Personnummer og sensitiv informasjon skal ikke sendes på e-post. Forrige kapittel Neste kapittel